Tuesday 10 December 2013

SET RESDUNG SHAKLEE

Resdung merupakan antara penyakit yang biasa di kalangan masyarakat kita. Resdung juga dikenali sebagai penyakit Sinusitis. Kebiasaannya penghidap penyakit resdung ini mempunyai masalah-masalah seperti kerap bersin, dengkuran yang kronik, batuk, gatal-gatal hidung, mata, telinga, muka, tidak sedap badan, letih, dan berasa sakit kepala. Manakala yang pada tahap kronik penyakit resdung memberi kesan kepada telinga sehingga menyebabkan seseorang itu pekak malah boleh menghilangkan deria bau.

Apa yang lebih menakutkan, jika dibiarkan tanpa sebarang rawatan, resdung boleh mengundang maut akibat masalah komplikasi pada otak.

Mengikut kajian, resdung merupakan penyakit yang berpunca oleh jangkitan bakteria ke atas hidung dan rongga-rongga di bahagian dalaman tulang muka yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran sangat kecil dipanggil sinus.



Tanda-tanda penghidap resdung :


  1. Hidung tersumbat dan berbau busuk
  2. Gatal-gatal di kawasan muka, telinga , mata dan hidung
  3. Hidung kerap berair walaupun tidak selsema
  4. kerap bersin terutama di waktu pagi
  5. rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara muka
  6. sakit tekak secara berpanjangan serta berulang
  7. mengalami demam atau rasa tidak sedap badan secara berpanjangan
  8. kerap sakit kepala atau migrain
Apa yang kami cadangkan di Shaklee adalah untuk membantu anda yang menderita alahan resdung ini...
  
    1.  Alfalfa Complex
  • Kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutama akibat dari eczema, resdung(sinus), alergi dan gegata. 
    2.  B Complex
  • Stress juga boleh mengganggu sistem badan dan menyebabkan pelbagai penyakit. B Complex lebih dikenali sebagai Vitamin "anti Stress". B Complex mengandungi B6(penting untuk pemuliharaan selaput lendir - mengelakkan dari mengganggu ruang pernafasan). membantu pengeluaran antibodi badan, membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh, membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati dan memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress.
    3.  Vitamin C
  • bagi yang menghidap allergy, sel dalam badan akan mengeluarkan sejenis bahan kimia yang dipanggil "histamine" (akan menyebabkan ruam, bersin, gatal, dan juga penyakit allergy lain. "Anti-Histamine" biasanya akan digunakan sebagai rawatan asas untuk maslah ini. Vitamin C bertindak sebagai anti-histam, tanpa kita perlu mengalami kesan dari penggambilan dadah anti-histamin. Vitamin C membantu menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badan, mencegah penyempitan tiub bronkiol (salur pernafasan), meningkatkan fungsi sistem pertahanan badan dan meningkatkan penyembuhan tisu.

Pertanyaan lanjut @ tempahan Produk Shaklee:
Call/sms/whatsapp : 011-3767 5929(aida)
Facebook : Nurul Aida
SID : 869855

No comments:

Post a Comment