Tuesday 22 October 2013

KEBAIKAN VITAMIN C SHAKLEE

Vita C Plus Sustained Released 500mg


Ramai yang tahu Vitamin C memainkan peranan yang penting dalam sistem badan kita, bukan sekadar untuk kulit yang cantik, malah macam-macam lagi. Berikut adalah fungsi dan kelebihan Vitamin C untuk menjaga kesihatan kita.

1. Melawan jangkitan Kuman
Vitamin C hanyalah vitamin tetapi ia di perlukan sebagai sokongan interferon, antibodi dan sel darah putih melawan jangkitan kuman, virus dan bakteria. Bekalan vitamin c yang mencukupi akan menguatkan sistem pertahanan badan secara tidak langsung.

2. Mengawal Serangan asma dan alergi
Vitamin C sesuai untuk golong yang selalu mengalami asma dan histamin. Vitamin C akan bertindak sebagai anti histamin di mana ia mengurangkan risiko anda daripada terkena serangan yang disebabkan alergi. Untuk asma pula, vitamin C menghalang radang pada tisu paru-paru daripada terjadi. Namun, perlu diingatkan Vitamin C bukanlah ubat di mana kita akan segera sembuh selepas mengambilnya. Kita perlu mengamalkan pengambilan secara konsisten dan sedikit demi sedikit badan kita akan jadi kuat untuk melawan serangan asma dan alergi.

3. Mengurangkan risiko sakit Jantung
 Menurut kajian, jantung kita senang sakit jika bekalan vitamin C dalam badan kurang. Vitamin C akan menghalang lemak-lemak yang berada dalam darah daripada berkumpul di saluran arteri di mana menjadi punca kepada serangan jantung.


4. Mengimbangi kesan Stress
Punca penyakit mental dan fizikal adalah disebabkan oleh kesan stress yang tak dikawal. Bekalan Vitamin C yang cukup akan mengimbangi kesan stress di mana ia meneutralkan toksin yang terhasil ketika sedang stress.


5. Mengawal penyakit Gout
Gout terjadi di sebabkan lebihan asid urik dalam badan. Vitamin C dapat mengurangkan asid urik dalam badan.


6. Batu Hempedu
Vitamin C membantu menghalang pembentukan batu hempedu.


7. Memelihara kesihatan mata
 Vitamin C akan melindungi mata daripada terkena Katarak dan Gloukoma.

Harus di ingat, kebaikan dan fungsi vitamin C bukan sahaja terhad untuk kulit cantik, tetapi banyak lagi fungsinya. Jadi, jangan terlalu obses dengan pengambilan Vitamin C dengan Harapan kulit menjadi gebu sahaja. Malah, kesan pengambilan Vitamin juga bukanlah sekelip mata. Haruslah sabar dan konsisten mengambil, barulah kesan optimun dapat dirasai.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

No. Telefon : 011-3767 5929
FB : Nurul Aida
SID : 869855
Emel : nuruldamia85@gmail.com
COD (Cash On Delivery) : Putrajaya, Pinggiran Putra, Salak Tinggi, Kota Warisan, Cyberjaya dan yang mana berdekatan.

No comments:

Post a Comment