Thursday 14 September 2017

SANDWICH TUNA CROSSANT YANG MELEKAT DIHATI

Sudah lama tidak menjengguk blog sendiri. Dah bersawang rupanya. Tapi, tak sangka ada jugak yang sudi menjengguk blog saya. Walaupun dah lama saya tak mengambil tempahan untuk kek Snow Cheese @ kek cheese meleleh, namun masih ada lagi customer yang call dan wassap saya bertanyakan kek terlajak laris saya tu.

Alhamdulillah, rezeki ada di mana-mana. Sejak berpindah di tempat baru ni. Saya masih lagi dalam proses menyesuaikan diri. Setiap hari sibuk dengan aktiviti harian dan cabaran-cabaran yang saya terima saya hadapi dengan tabah.

Kekuatan lahir dari semangat anak-anak dan suami tercinta. Kesibukkan bekerja tidak mematahkan semangat saya untuk terus memasak untuk family. Bagi saya cara mengatasi  stress di tempat kerja ialah dengan memasak. Bila tengok anak-anak berselera makan, itu adalah satu kepuasan buat saya.

Minggu lepas saya telah memcuba untuk buat sandwich tuna crossant bagi sarapan pagi kami. Anak-anak sangat suka makan sandwich tuna crossant yang saya buat tu. Lebih-lebih lagi anak dara saya iaitu Dammia. Sangat menyelerakan dia makan.


SANDWICH TUNA CROSSANT

Bahan :

5 biji roti crossant
1 tin tuna
Daun Salad
Mayonis
Lada Sulah Tomato
Timun
Butter

Cara:

1. Belah roti crossant 
2. Campurkan tuna, mayonis, lada sulah - sebatikan
3. Sapukan butter pada roti
4. Sapukan tuna dan letakkan hirisan timun, tomato dan daun salad.
5. Hidangkan.

Selamat Mencuba.

No comments:

Post a Comment